Vanaf € 950,-

Schaamlipverkleining / Labia correctie

Boek een gratis consult

Heb je last of ongemak van jouw binnenste schaamlippen (labia minora), die ten opzichte van jouw buitenste schaamlippen (labia majora) uitsteken? Uitstulpende of te grote binnenste schaamlippen komen bij vele vrouwen voor. Het leidt vaak tot pijnklachten, denk hierbij aan pijn bij het fietsen, paardrijden, vrijen of bij het dragen van een strakke spijkerbroek. Daarnaast ervaren vrouwen dit als storend en schamen ze zich er vaak voor. Bij Kliniek Heyendael kun je terecht voor een betrouwbare en betaalbare schaamlipverkleining (labiacorrectie). Deze behandeling maakt je klachtenvrij, je herwint je zelfvertrouwen én je voelt je weer gelukkig met je lichaam.

Het is een veelvoorkomende behandeling in onze privékliniek. Onze deskundige en ervaren plastisch chirurgen voeren om vele redenen schaamlipcorrecties uit. De binnenste schaamlippen kunnen uitsteken door huidverslapping bij het ouder worden. Het kan ook in de puberteit zijn ontwikkeld of aangeboren zijn. Uitstulpende schaamlippen ontstaan tevens regelmatig na een zwangerschap, door een ontsteking rond het vaginagebied of door het losser worden van de vaginahuid in de menopauze. Overweeg jij een schaamlipverkleining en ben je minimaal 18 jaar? Wat de oorzaak ook is, met een schaamlipverkleining bij Kliniek Heyendael raak je weer helemaal in balans met jezelf.

De operatie

Een schaamlipverkleining is een relatief eenvoudige en veilige ingreep, die onder verdoving plaatsvindt. In overleg met onze plastisch chirurg wordt bepaald hoeveel uitstulpende huid wordt verwijderd. Er blijven na de behandeling geen zichtbare littekens achter. De poliklinische schaamlipcorrectie duurt ongeveer één uur. Na de ingreep zijn jouw schaamlippen mooi in balans. Het is normaal dat de binnenste schaamlippen door de huidstructuur en het genezingsproces een wat asymmetrisch uiterlijk houden. Bedenk hierbij: geen een vagina is helemaal symmetrisch.

Nazorg

Na de behandeling en een korte rustperiode mag je naar huis. Neem iemand mee of zorg voor vervoer terug, want je mag bij het verlaten van onze kliniek nog niet zelf autorijden. De wond van de schaamlipverkleining geneest snel. De schaamlippen kunnen aanvankelijk wat gezwollen en pijnlijk zijn. Het is toegestaan om hiertegen een pijnstiller in te nemen. Je kunt de lichte zwelling en pijn de eerste dagen tegengaan door het behandelgebied te koelen met een zakje diepvrieserwten of een koud kompres. Draag geen te strak zittend ondergoed en gebruik een maandverband of inlegkruisje tegen licht bloedverlies na de behandeling. Houd de wond goed schoon door deze tweemaal per dag te spoelen tijdens het douchen of wassen.

Na de behandeling kun je snel je dagelijkse activiteiten hervatten. Vermijd wel in de eerste vier tot zes weken zware lichamelijke inspanningen die druk geven op de schaamlippen, zoals zwaar tillen, zware arbeid en intensief sporten. Wij raden je af om tijdens deze herstelperiode te vrijen. Circa zes weken na de schaamlipcorrectie kun je al je activiteiten hervatten. De schaamlippen behouden hun natuurlijke gevoeligheid.

Verdere informatie

Nazorg

• Persoonlijk contact met plastisch chirurgen en ondersteunend team.
  • Meerdere controle afspraken.
  • Bij vragen/pijnklachten contact telefonisch en per mail.
  • 24/7 spoedlijn aanwezig met arts of achterwacht.
  • Eindcontrole met behandelend chirurg.
  • Consult, behandeling en controles op één locatie.

Overweeg je een schaamlip verkleining of labia correctie?

Een schaamlipverkleining bij Kliniek Heyendael begint altijd met een oriënterend gesprek met onze consulente gevolgd door een medisch consul met één van onze plastisch chirurgen. Dit persoonlijke gesprek vindt plaats in een ontspannen setting. Hierbij worden jouw wensen en verwachtingen uitgebreid besproken. Je krijgt antwoord op al je vragen. Tijdens het consult worden jouw schaamlippen onderzocht. Onze plastisch chirurg geeft duidelijke uitleg over wat de behandeling inhoudt en welk natuurlijk resultaat je mag verwachten. Ook de nazorg, eventuele risico’s en kosten worden doorgenomen. Er worden hierna foto’s genomen, die later worden vergeleken met de foto’s ná de schaamlipverkleining. Op deze manier is het behandelresultaat goed te zien.

Wil jij meer informatie over een schaamlipverkleining of wens jij een kosteloos en vrijblijvend consult met een van onze plastisch chirurgen? Neem gerust contact met ons op

Waarom kiezen voor Kliniek Heyendael?

Consult, behandeling en controles op één locatie
Persoonlijke zorg met aandacht
Ruim 20 jaar ervaring